tisdag 27 oktober 2009

Frusna idéer

P1030533

I bland verkar huvud och hand inte samarbeta riktigt, som om kontakten däremellan frusit till. Jag har en längre period haft många olika designidéer och det kan räcka med att titta på ett garnnystan för att jag skall få en bild av något jag vill sticka i huvudet. Så tar jag fram penna och papper…och så händer inget. 

Jag kan inte begripa, det är helt omöjligt att nedteckna visionerna! Och det gör mig så frustrerad. Alla vackra tröjor och projekt som flyter på där i tankarna och är så fina, och så går det inte att fånga dem i ett mönster. Exempelvis har jag försökt upprepade gånger med mönstret till den vita flätstickade koftan, men när jag sitter där och skall rita och räkna förblir papperet tomt eller så är resultatet en suddig skiss som jag inte är nöjd med.

Det värsta är, snart har jag stickat klart beställningsvantarna och efter det har jag inget projekt på gång! (Nåja, sockor kan man förstås alltid sticka, men något lite större hade jag tänkt mig)

I väntan på att mönsterritandet skall börja fungera igen tittar jag in på olika bloggar och gläds åt andras skaparglädje. Jag kan till exempel tipsa om min byteskompis i Garn och choklad 2. Sanna har trevliga projekt på gång på sin blogg, definitivt värt ett besök!

Inga kommentarer: