söndag 7 juni 2009

Brunrandiga sockor

P1020631 

Nu är jag hemma och packar om mellan olika aktiviteter. Det är trevligt att ha tid att umgås med familj och vänner, men bloggandet blir automatiskt lite lidande. Innan de bruna sockorna åker iväg med beställaren skall jag passa på att lägga upp en bild på det färdiga resultatet. Kvällsljuset var inte det bästa, men man ser ju i alla fall vad bilden skall föreställa.

Sockorna är stickade i Järbo garns mellanraggi, enligt grundläggande principer för sockor. Hälarna är förstärkta genom att jag stickat varannan, lyft varannan maska. Minskningarna i tårna är gjord så att de två första maskorna på varje sticka avmaskas.

Jag har kommit ungefär 15 cm på koftan, lite odramatiskt arbete i väntan på att nå upp till armhålet... Jag får visa bilder senare när jag kommit så långt. Nu ska jag packa det sista och göra mig klar för nästa nöjestripp till släkten.

2 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Vilka mysiga sockor! Sitter själv med ett par (absolut inte så där fina) på fötterna då det är så kallt..

Tack för gratulationerna! Visst borde vi ta och ses något tag! Jag har semester mellan den 4.7 - 2.3. Månne vi inte hittar någon tid!

Ha det bra!

Lotta

Annika sa...

Ännu ett par snyggingar..... nu behövs det verkligen ett par varma skönasockor när det är så kallt.... var är sommaren.... tur att man inte har semester än...:) Kram Annika