söndag 9 januari 2011

Julklappssockor 2010

P1040801

Trots höga ambitioner i början av hösten blev detta sockpar den enda stickade julklappen som jag delade ut i år. Sockorna blev samtidigt resestickning under en arbetsresa veckan före jul. Jag blev positivt överraskad över hur snabbt jag hinner sticka sockor när jag faktiskt har en deadline! Jag räknade ut att det tog ungefär fem timmar per socka och det tycker jag är snabbt för mig. 

P1040799 Sockan är en enkel standardmodell med medelkort skaft och förstärkt häl. Garnet är Novitas Nalle aloe vera i färgen 175, en variant av detta garn som jag inte testat tidigare. Säga vad man vill om känslan i Novitas garner, men vill man ha hållbara sockor är garnen Nalle och Sju bröder alltid pålitliga. Från arbetsresan följde också ett nytt garn med hem, bara ljusförhållandena skulle fungera för fotografering skall jag återkomma till det!

Inga kommentarer: