tisdag 15 juni 2010

Tygväska och syprojekt

 P1040271

Under veckoslutet fick jag för mig att ta fram symaskinen, vilket jag inte gjort på länge. Jag har rensat ut gamla trasiga tygkassar i samband med flytten och är följaktligen i behov av åtminstone en ny. Då jag grävde runt i tygbutikens fyndlådor hittade jag ett trevligt, retroinspirerat tyg i något som verkar vara bra kvalitet. Den enda vettiga tygkassen som jag sparat använde jag som mönster och resultatet ser ni här. Den gick fort att sy och efter en första användning är det bara att konstatera att kassen fyller sin funktion.

P1040274

Jag har också ett annat syprojekt på gång, jag försöker för första gången i livet sy ett klädesplagg åt mig… Få se hur det går, än så länge verkar det bli bra, men man vet aldrig. Samtidigt har jag fått lite blodad tand, så det har blivit en del surfande på sybloggar och mönstersidor i jakt på trevliga mönster. Det projektet stannade upp på grund av att jag behöver köpa lite dekorativt band, med god tur hinner jag via butiken i morgon så jag kan sy färdigt sen!

1 kommentar:

Vecka - Vecka sa...

Fin väska!
Ska bli spännande att se vad du syr!
Ha en skön lördag!
Lotta