tisdag 5 juli 2011

Ljuset i tunnelns slut

P1040967

Efter tre månaders tystnad är det dags att skriva ett nytt inlägg på bloggen! Efter en mycket krävande slutspurt med arbete mer eller mindre dygnet runt klarade jag deadlinen och har nu en välförtjänt paus i projektet. En ny omgång intensivt arbete blir det i höst igen, men tills dess njuter jag av semester.

Efter en veckas vegeterande har livsandarna åter börjat vakna. Nu tänker jag öppna bloggen med ett kort inlägg om det enda hantverk jag hunnit med under våren. Blommorna i köksfönstret lider varje vår på grund av den starka vårsolen. Därför blev det aktuellt att sy ihop ett par fönsterskärmar. Egentligen hade jag tänkt brodera dem med ett geometriskt mönster i hålsöm, men efter en titt i kalendern kunde jag glömma den tanken och satsade på ren och skär funktion.

Ramarna är vitmålade träribbor, tyget inuti är ett gammalt lakan som jag fållade för hand. Tyget syddes sedan fast i ramen med vanlig sytråd. Tanken är att jag kan ta loss duken och göra det där broderiet i efterhand, om andan faller på.

Inga kommentarer: