torsdag 12 november 2009

Grå vintagevantar 2

P1030706

Det andra paret grå fingervantar är nu färdiga och jag postade dem till beställaren i morse. Jag har inte haft möjlighet att prova om de passar på henne eller inte, så det blir lite spännande att höra. Det enda mått jag haft att utgå från är en jämförelse mellan storleken på våra händer vi gjorde medan jag ännu arbetade med mina egna.

Fortfarande roligt mönster att sticka och de är snygga när de används. Jag använde samma garn och stickstorlek som till det första paret för att alls kunna ha koll på storleken.

Det jag tänkt mig som nästa projekt blir ett par sockor åt maken, så han kan värma fötterna när han traskar omkring här hemma. Nästa vecka blir det dessutom arbetsresa för min del, så jag borde starta upp något mindre projekt att ta med mig också. Ser verkligen fram emot lite besök i de lokala garnbutikerna därborta!

2 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Oj dom är ju så fina! Orkar du sticka ett par till? Skulle verkligen behöva ett par.. Om man får beställa!

Så såg jag att du prövat tvåltillverkning! Vad spännande! Kanske du vill visa något tag hur man gör?

Ha det bra! (själv ligger jag hemma med feber p.g.a. svininfluensavaccinet jag tog igår..blä..)

Monica Hansen sa...

De blev fina!