lördag 30 maj 2009

Blårandiga sockor

P1020566

Veckoslut igen och massor att göra. Jag har äntligen fått fäst de sista trådarna på de sockor som jag hade som resestickning under senaste arbetsresan.

Kort repetition av fakta:

Garn: Järbo garns mellanraggi i färgen 28008

Stickor: strumpstickor 3½

Modell: helt vanlig socka med 2a 2r resår, tån är stickad så som farmor lärde mig.

I morgon skall jag försöka hinna räkna ut de sista bitarna som fattas i mitt koftmönster och sedan skall det väl bara vara att börja sticka. I dag passade jag på att köpa garnet till den för att få allt från samma parti. Trist när man halvvägs in i ett arbete köper mera garn och inser att partiet är slut och att den nya färgningen skiljer sig lite väl mycket från den tidigare…

1 kommentar:

Annika sa...

Snygga sockar!!!!! o koftan ser ju bra ut så här långt.... vilket arbete du lägger ner.... kul att göra mönster o allt själv.. Kram Annika