lördag 13 december 2008

Solfjädersmönstrad halsduk

Jag började tidigare i höst med projektet att lägga in bilder på alla de stickningar jag gjort sedan 2007. Nu har turen kommit till den vita, solfjädersmönstrade halsduken som jag började med efter att mina allra första grårandiga sockor var klara. 

P1010257

Jag gillar verkligen denna halsduk och den är i flitig användning. Garnet är Drops Alpaca i den vita färgen 1101. Fotografierna på halsduken tog jag tidigare i höst, när vi ännu hade lite kvällssol på balkongen. Tyvärr ledde ljuset från solnedgången till att man inte ser den rätta färgen på bilden. Stickstorleken som användes var 2,5.

P1010254 P1010258

Detaljbilder av mönstret på halsduken

1 kommentar:

Annika sa...

Vacker så vacker.... fick nåt liknande av moster till att ha i vagnen när minsta tösen kom... ett roligt mönster.... Kram Annika