onsdag 14 oktober 2009

Garn och choklad-paketet framme!

P1030598

Efter en lång och tröttsam dag blev jag verkligen glad när jag fått ett spännande paket på posten. Det kom från Christina som deltog i garn och choklad 2-bytet. Härliga choklader och framför allt, ett helt otroligt garn! Tusen tack, du har verkligen gjort ett bra val!

Jag har aldrig tidigare stött på märket, Shoppel Wolle heter det och är tydligen tyskt. Det härliga blå garnet är en blandning av 75% ylle och 25% nylon, enligt etiketten skall man kunna både sticka tröjor och sockor av detta. Själv blev jag sugen på att sticka en sjal! Garnet är mjukt och har härliga färgväxlingar, undrar hur det beter sig när man stickar?

Mitt eget bytespaket är ihopplockat och i morgon har jag tid att ta en vända via posten. Det blev lite försenat då ohälsan var framme igen. Tyvärr får jag ju inte knapra i mig chokladen på ett tag på grund av detta, men jag har nu två ytterligare orsaker till att se fram emot att kunna äta normalt igen…

Inga kommentarer: