onsdag 14 januari 2009

De bidde ingen dator...

...ännu i alla fall. Den nya datorn som skulle installeras var sönder redan från första början, så nu måste vi hinna till datorbutiken nån eftermiddag och få den fixad. Det blir att jobba med den gamla i väntan på bättre tur nästa gång. Oberoende av det har jag fått bakstycket till västen klart!

 P1010758P1010753

Det ser lite konstigt ut på bilden beroende på vinkeln, men det är symmetriskt i verkligheten. Jag gillar strukturen, den dubbla mosstickningen blir riktigt trevlig i Sublimes Organic Merino Wool. Jag funderade tidigare på hur jag skulle utforma skarven mellan ärmarna och kroppen, resultatet blev som på bilden nedan.

Jag tror att det här kan bli riktigt P1010751snyggt, såtillvida jag tänkt rätt och det faktiskt går att sticka en likadan kant även på ärmarna! Eftersom de blir korta och ganska raka och vida borde det inte bli så stora problem med att få det att fungera. Jag har tänkt att jag stickar dem så att jag börjar på tvären, så att säga från sömmen längs med ärmen och inte från handleden. Ett annat alternativ är att som vanligt börja från handledens riktning och genom avmaskningar på slutet få till stånd kanten emot ärmhålet. Jag misstänker att alternativ 1 är enklare, eller vad tror ni? (om ni alls förstod vad jag menade??)

Utöver stickandet har jag de senaste veckorna hittat ett par för mig helt nya hobbyvärldar som fascinerar mig enormt! Jag ska berätta mer om detta bara jag hunnit samla lite länkar, helst skulle jag vänta tills nya datorn är igång. Det känns som onödigt arbete att spara en massa i gamla datorn som jag redan en gång rett upp och flyttat bort material ur. Hur jag gör beror på hur snabbt jag får teknikproblemen uppredda...

1 kommentar:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej!
Det blir hur flott som helst. Du har öga för att få det stiligt!
hej fr. Koftan