måndag 19 april 2010

Syslöjd och träslöjd

P1040113 P1040106

I veckoslutet fick jag äntligen tid att ta fram symaskinen. Ett delmoment i hela rörrenoveringen är förstås att passa på att fixa till vissa saker i inredningen som jag inte varit helt nöjd med hittills. I soffan brukar det ligga några prydnadskuddar som numera är allt annat än prydnader efter lång tids hård användning. Därför skall de få nya överdrag!

Jag hittade ett trevligt, marthastewartgrönt tyg med stadig linnekaraktär som jag tror kommer att passa bra. Mina hantverksböcker har ju varit oåtkomliga sedan flytten och i samband med att vi var i bostaden och byggde på köksgolvet bröt jag mig in i bokhyllan och lyckades få ut boken Sewing Edges and Corners  av Lisa Lee. Till den här kudden blev det “Turkish corners”, en teknik för hörnen som jag inte provat på tidigare. Förstås lyckades jag fotografera det hörn som inte blev riktigt symmetriskt. Tanken är att dynan ännu skall få lite extra dekor, den får jag visa upp när jag hunnit så långt.

P1040099

Det jag insåg när jag tittade in på bloggen var att jag snart haft 10 000 besökare! Det känns ganska otroligt, att så många tittat in här på sidan. Det måste ju firas som det sig bör, och jag har planer på att ordna en liten utlottning. Jag måste bara först ta reda på hur man gör =)

Till sist en bild på det andra hantverket vi arbetat med i veckoslutet (köksgolvet), kul att jobba lite med “träslöjd” också!

P1040092

Inga kommentarer: