söndag 11 april 2010

Det som göms i snö…

P1040073

I dag har jag hunnit sitta ett tag och sticka i vårsolen, vilken energikick man får av ljuset och värmen! Men vårsolen har en baksida… Precis som med smutsiga fönster och damm i knutarna fick den mig även att se det egentliga innehållet i handarbetskorgen – allt jag tänkte att jag skulle hinna med men som inte blivit av. Jag trodde jag skulle ha tid att hantverka hela tiden under exilen, men som med de flesta storartade planer så överlever de inte kontakt med verkligheten. Jag listade de projekt jag har med mig och som jag utan vidare hade räknat med att få klara, med början från det stickade.

  1. Ishbel (som jag visserligen började på först efter flytten)
  2. Randiga sockor åt maken
  3. Torgvantar

Eftersom jag trodde att tiden skulle bli lång, tog jag även med följande halvfärdiga syprojekt:

  1. Prydnadskudde
  2. Grytvantar
  3. Gammaldags dynvar

Nu har mer än halva tiden gått och inte ett enda är färdigt! Jag tycker överlag att det känns illa att ha halvfärdiga projekt liggandes, speciellt när de inte går framåt. De blir som ett dåligt samvete som ligger och gnager i handarbetskorgen. Därför ska jag nu göra ett försök att få åtminstone hälften av punkterna ovan klara tills vi flyttar hem igen. Som en vårstädning av handarbetskorgen och ett led i förberedelserna för flytten. Och väl hemma har jag tänkt ta i tu med inredningen av mitt hantverksskåp, så nu ska jag fortsätta kvällen med att surfa runt och samla idéer!

Inga kommentarer: