torsdag 18 mars 2010

Det är så roligt!

P1040013

Jag har de två senaste kvällarna inlett Ishbel-projektet och jag måste bara säga att det är enormt roligt! Garnet beter sig hittills perfekt, jag börjar förstå hur en sjals konstruktion fungerar och jag kan inte lägga ifrån mig arbetet.

Ett ytterligare plus är att detta av någon orsak fått igång resten av min inspiration, så nu vet jag inte hur jag ska få tiden att räcka till för allt jag vill göra. Jag har tänkt besöka den stora antik- och hantverksmässan som hålls här i veckoslutet för att skaffa lite material. Risken är väl att man kommer hem med mer än man egentligen tänkt sig när man är på det här humöret!

1 kommentar:

Vecka - Vecka sa...

Jag skulle så gärna gå på hantverksmässan.. Kanske garn till vantarna jag beställt kunde inskaffas med gemensamma krafter?

Måste bara se hur jag orkar.. Har också lovat träffa en annan sybloggare ifall jag kommer dit.

Jag hör av mig ifall jag är på väg!

Trevligt veckoslut!