måndag 31 augusti 2009

Det går så långsamt…

Vad fort alla stickar! Efter att jag i går satt och var nöjd med att äntligen ha fått klart min spetskofta så tittade jag runt på olika bloggar och konstaterade att antingen måste jag vara en otroligt långsam stickare eller så har andra mer tid att sticka än vad jag har. Och är snabbare. Slängde också ett öga på min lista med färdiga projekt. Den är ju jättekort i år! Vad har jag gjort egentligen?

Jo, det är väl det att hälsan äntligen varit i någorlunda skick i en längre sammanhängande period, vilket innebär att jag försökt hinna ikapp med allt annat som jag inte fått gjort de senaste åren… Och det är en hel del det.

Samtidigt fick jag en enorm inspirationskick av er alla, nu har jag mängder med projektidéer på gång igen! När jag nu blev så nöjd med koftan så har jag beslutat mig för att äntligen våga ge mig i kast med det vita, fårdoftande garnet som jag hamstrat på mig under mina arbetsresor. Senare i kväll ska jag sätta mig ner och börja sticka en provlapp och prova vilka typer av flätor och mönster som gör sig bra i garnet.

Inga bilder på koftan ännu, för jag insåg att framkanterna måste blockas då de rullade ihop sig. Sånt kan man ju inte visa upp på bloggen =)

Inga kommentarer: