söndag 26 april 2009

Att göra rätt val

P1020446

Ni kanske undrar vilket beslut jag fattade angående västens ärmar? Jag gjorde det enda rätta, det vill säga rev upp allt och stickade ärmkullen på nytt och gjorde den slätstickade kanten separat. I kväll försöker jag hinna sy fast ärmarna så att västen skulle bli färdig denna vecka. Synd bara att jag knappast kan använda den före i höst, då väderleksrapporterna utlovar omkring 15 grader den närmaste tiden.

Orsaken till att jag har bråttom att bli klar är att jag är så inspirerad att börja med ett nytt projekt. Jag har den senaste veckan beställt tre stickböcker som jag länge tänkt skaffa och de borde börja dyka upp från och med måndag. När de kommit skall jag börja skissa på en bomullskofta som kanske blir färdig till hösten =)

Tack för de råd och den uppmuntran ni gett mig angående ärmarna, det känns bra att få lite konstruktiva puffar i rätt riktning!

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Du gjorde såklart rätt val och repade upp allt. Nu kommer du troligtvis bli nöjd och (när det blir kallt) kunna använda den.
Vad spännande att få veta vilka böcker du beställt!
/Efwa