torsdag 6 november 2008

Bytespaketet är här!

P1010409

Titta vad härligt! I går när jag kom hem hade ett stort, tedoftande paket kommit med posten. När jag öppnade det fanns det ett större paket med Chai-te och flera mindre påsar med olika smaker. Och så ett alldeles, alldeles underbart garn från ullcentrum. Så fint det är! Tusen tack, Anki - det är helt mina färger! Nu återstår bara att fundera på vad jag skall sticka av det...Anki som sände mig paketet har också en blogg, gå in och titta! Det blev ett roligt sammanträffande att paketet dök upp i går, då jag själv på morgonen hade postat mitt bytespaket. Jag skall visa vad jag skickade när jag försäkrat mig om att det kommit fram till mottagaren. Det är ju jättekul med byten! Skall definitivt delta nästa gång det dyker upp något roligt.

För att blicka lite framåt så är jag på väg på arbetsresa nästa vecka. Nyss insåg jag det förfärliga: jag har inte någon behändig resestickning att ta med mig! Nu har jag veckoslutet på mig att hitta på ett nytt projekt, för jag stickade klart det jag tidigare hade under oktober (de gröna sockorna). Då gör sig listan med halvfärdigt påmind igen.

  1. Makens gröna BFF sockor
  2. Lille M:s bruna tröja
  3. Grå, flätstickad halsduk
  4. Knapp till brunt, prickigt stickfodral
  5. Knytband och applikation/broderi till dynvar i gammal modell
  6. Rund, virkad matta
  7. Fingervantar i Drops alpacka, gul botten, traditionella mönster

Tyvärr är inget av det jag har kvar på listan sådant att det uppfyller mina kriterier för resestickning: litet till volymen, garn som tål att nötas på, inte långa stickor, inget behov av mönster på papper. Vad ska jag hitta på? Återkommer när jag funderat mera.

Inga kommentarer: