onsdag 17 september 2008

I mina gömmor...

P1010234

När jag avslutat ett stickprojekt känns det som att jag genast vill börja med något helt nytt. Problemet är att det känns så ganska ofta. Fast jag inte ens avslutat något projekt. Alls. Och det leder till resultatet på bilden ovan, sju stycken halvfärdiga projekt på gång som bäst. Och i dag köpte jag ett härligt litet nystan Sirdar Eco wool dk i färgen ecru 200, för jag fick en idé till ännu ett nytt projekt.

När jag kom hem och började gräva efter tillbehör för planeringen i mitt handarbetsskåp fick jag till min stora förvåning fram en hel samling påbörjat men inte slutfört. Ok, så många stickbloggar har jag läst att jag vet att detta inte är ett ovanligt fenomen precis, men det började irritera mig. Vilka är då de halvfärdiga projekten och de dåliga ursäkterna för att de inte är färdiga?

  1. Makens gröna BFF sockor. Skyller på att jag inte varit på arbetsresa på ett tag, jag har brukat ha med dem som en behändig resestickning.
  2. Lille M:s bruna tröja. Kunde inte bestämma mig för vilka knappar det skulle bli och jag kunde ju inte placera knapphålen innan jag visste hur stora knapparna är.
  3. Den grå, flätstickade halsduken som jag äntligen fick köpt mera garn till, men som ett år efter att jag köpte det första nystanet självklart har en annan nyans på färgningen.
  4. Brunt prickigt stickfodral utan knapp, jag har ju liksom inte hittat nån som passar ännu...Jag har nåt problem med knappar tror jag.
  5. Vitt dynvar utan knytband och applikation/broderi. Jag måste ju släpa fram symaskinen först och då blir det jobbigt.
  6. Den runda, virkade trasmattan. Som inte blev en trasmatta för resårtyget skapade spänningar och det var omöjligt att få den att bli rak. Så köpte jag ett vitt nystan Novita Mambo som inte passade till det jag tänkt använda det till. Nu blir det matta av garnet i stället.
  7. Gula fingervantar i Drops alpacka som jag började på i går kväll. De skall få mönster inspirerade av gamla traditionella vantar, fast i ny tappning i färgerna ni ser på bilden.

Den största förvåningen var väl närmast att de halvfärdiga hade hunnit bli så många. Därför beslöt jag att jag inte får påbörja nya stickningar före jag avslutat åtminstone fyra av de ovanstående. Emellanåt måste man väl vara lite sträng med sig själv också, fast det är frågan om en hobby. Jag tänkte samtidigt tävla lite med mig själv och se hur många jag hinner få avslutade innan månadsskiftet. Resultatet presenteras självklart här på bloggen.

De två senaste dagarna har jag haft mängder med nya besökare här på bloggen. Orsaken är att jag bad Stickamera.se lägga in min blogg i deras blogglistor, och nu insåg jag att min besöksräknare kommer upp i 1 000 besökare troligen redan i morgon. Det känns väldigt roligt att ha tagit ett första steg mot att presentera bloggen för en större publik, och det har även gett mig stor motivation att fortsätta utvecklingsarbetet! Välkomna in!

2 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vilken snygg tröja du stickat. Det syna att du jobbat med den.
Lycka till med görafärdigt projektet. Det är ju så kul att börja med nytt

Annika sa...

Hej! härligt med en stickblogg till.... har som du en del "projekt" som har blivit liggandes o jag t ror jag sk agöra som dig.... man får lite press på sig om man redovisar i bloggen.... jag har en tendens till att hoppa över monteringen.... den är inge kul så arbetet blir liggandes i en kasse och skäms... hemskt egentligen när man lagt ner så mycket jobb... kommer att hälsa på igen... kram Annika