torsdag 5 juni 2008

Sticka ute

Märkte när jag tittade in här att jag nu haft 500 besökare i min blogg! Det känns ju lite häftigt, jag hade inte trott att jag skulle få så många besök på så pass kort tid som jag hållit på. Ännu har jag inte varit särskilt aktiv i stick-communityn på nätet, men så småningom ska jag väl hinna med det också. Då borde man i och för sig skriva nåt på engelska också, vilket betyder att jag borde skriva kortare inlägg, vilket i och för sig har sina fördelar men känns lite trist.

Härliga dagar det har varit annars! Nu har jag kunnat sitta på balkongen om kvällarna och sticka i solvärmen. Passade på att ta lite bilder av två projekt som jag har på gång för tillfället. I väntan på att komma igång med flättröjan blir det lite sockor, och så har jag börjat virka en matta som skall få en plats utanför ingången till köket härhemma. Det var knepigare än vad jag kom ihåg att virka runt utan att det blir bucklor och konstigheter. Jag har försökt öka regelbundet enligt alla konstens regler, men ändå vill den böja sig. Sen jag tog bilden har jag rivit upp matt-början och virkar lite annorlunda, gillade inte spiralmönstret som bildades när man bara virkade i den bakre maskbågen.

Jag fick i dag meddelande från Adlibris att en av de böcker jag satt på bevakning nu är tillbaka i lagret, tyvärr var det inte boken med Aran-mönster som jag hoppats på. Så då får jag vänta lite till ännu. Skall för övrigt snart på arbetsresa igen, funderar på om jag borde vara så galen att jag köper ännu mer av det vita favorit-ullgarnet så att jag kan göra både aran-tröjan och en isländsk i de härliga färgerna jag har (om du är intresserad av färgerna så titta ett par inlägg neråt). Avslutar med lite stämningsbilder av matta och socka.

1 kommentar:

Vecka - Vecka sa...

Oj så du orkar sticka! Och så fin sen!
Och grattis till 500! Visst är det roligt då man ser att man inte bara skriver för sig själv. (fast det var så jag började egentligen..)

Angående att skriva på engelska, så jag har sett många som skriver inlägg på svenska, och gör ett litet sammandrag på engelska. Man behöver ju inte berätta allt..
Ha det bra!

Kram, Lotta