söndag 9 mars 2008

BFF socks




Det är rätt kul att jobba med bloggen och dess utseende. Ni som tittar in här får ha lite överseende med att allt inte finns på plats genast. Jag kommer att jobba med utvecklingen av bloggen lite åt gången, så ha tålamod! Efter en hel del bråkande med Photoshop fick jag rubrikbilden klar och nu tänkte jag börja med att lägga in bilder på ett av mina nuvarande projekt. Det är BFF socks, http://www.knitanon.com/blog/bff.html av Cookie A.

I höstas var jag och min mamma i en garnaffär och försäljaren fick oss övertygade om att sockgarnet med aloe vera från Austermann var ett måste att köpa. Strumpor stickade i detta garn botar all världens besvär, från fotsvett till sömnlöshet påstods det...Visst är de sköna, men jag hade helt rätt i att säljargumenten var för bra för att vara sanna. Ändå ett trevligt garn att jobba i, fingrarna blir åtminstone lite mjukare (!) Däremot hade mönstret gjort sig bättre i ett inte fullt så brokigt garn. Detta är det tredje paret jag gör, one more to go efter det så har alla fyra intresserade fått sina sockor.

Efter det ska det ta ett tag innan jag stickar detta mönster igen, börjar känna mig trött på det vid det här laget. Eftersom jag helst provar nya mönster och tekniker så har jag ett par andra sockmönster på lager som väntar på att jag skall komma igång med dem!


1 kommentar:

Vecka - Vecka sa...

Hej Mia!
Vad roligt att du nu också har hittat till blogvärlden, som bloggare alltså! Ska bli roligt att följa med dig här!
Vad fina sockor du har stickat! Skulle verkligen vara roligt att veta om de verkligen kan bota alla besvär..
Önskar verkligen att jag också kom igång med stickandet.. det är ett projekt som jag bara skjuter upp hela tiden.. Kanske nångång!

Ha det bra och lycka till med bloggen!