måndag 19 juli 2010

Award

Jag fick en award av Poppylinda i början av månaden, men jag har inte hunnit tacka för den eller funderat ut sju intressanta fakta om mig före i kväll. Tack Linda, vad glad jag blev!

 award-2_96362908

 

Reglerna för awarden är att man skall klistra in själva bilden i bloggen, samt länka till den som sände en awarden. Därefter ska man berätta sju intressanta saker om sig själv och skicka vidare awarden till sju nya bloggare.  Eftersom jag tycker att de flesta jag sådär på rak arm kunde tänka mig att sända awarden till redan haft den är jag tråkig och lämnar nomineringen öppen.

Här kommer då sju fakta om mig, om de är intressanta eller inte kan man ju fundera över =)

1. Blir hundägare inom kort! (Det tycker jag ju självfallet är det allra mest intressanta just nu…)

2. Jag var knappa fyra år fyllda när farmor lärde mig sticka, omkring tio då hon lärde mig spinna

3. Jag har inte sett hela Louvren, för jag fick värmeslag precis efter att jag sett Mona Lisa.

4. Jag har list-mani, det finns inget som är för obetydligt för att inte kunna skrivas upp i en lista.

5. Jag brukar stå med kikare i fönstret och titta på måsfamiljerna som häckar på taken mittemot, det är helt fascinerande att följa med de små liven! (grannarna tror säkert att jag stalkar dem)

6. Drömmer i bland i hemlighet om att byta karriär igen och öppna en liten inrednings och hantverksbutik.

7. Arkitektur och gamla hus är utöver stickningen ett av mina största intressen

 

Under veckoslutet har jag kommit en bit framåt på den blå koftan och dessutom fått idéer till en ny. Jag börjar ha så många planer på lager att jag har uppslag åratal framöver. Synd bara att jag är en så långsam stickare nuförtiden. Insåg också att jag får ta och önska mig A Treasury of Knitting Patterns till födelsedagspresent *vink, vink, om maken läser detta*, vet att det finns ett par mönster jag är ute efter i den boken. På onsdag blir det arbetsresa igen och efter det får jag allt ta i tu med att valpsäkra både hemmet och stickkorgen så allt är klart när vi hämtar lillen!

1 kommentar:

Mikaela sa...

Grattis redan nu till er hund! Det är allt bra härligt att ha en som alltid är överlycklig när du kommer hem! Aldrig är man ensam, hunden är en sann vän!